اولین جشنواره پوسترمهرآب

نمایشگاه اولین جشنواره پوستر مهرآب با نمایش بیش از یکصد اثر هنری از هنرمندان سراسر کشور،  در باغ کمال تبریز به مدت ۱۰ روز گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، دبیر اجرایی این جشنواره در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: بیش از ۵۰۰ اثر هنری از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسیده بود که هیئت داوران پس از دو روز بررسی آثار، بیش از ۱۰۰ اثر را برای نمایش انتخاب کرد.

محمدرضا عزیزپور ضمن اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره هنری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت منابع آبی و محدودیت شدید آن که در آینده ای نه چندان دور از چالش های مهم بین المللی خواهد بود، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی تصمیم گرفت با تکیه بر توانمندی و روح خلاق هنرمندان و رسایی زبان هنر با جمع آوری و اشاعه آثار هنری و تقدیر از آثار برتر گام تازه ای در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بردارد، لذا از کلیه هنرمندان دعوت کرد تا با خلق و ارائه آثار هنری خود در محورهای هفت گانه به یاری فعالان صنعت آب بیایند.

عزیزپور در بخش دیگری از اظهاراتش محورهای هفت گانه جشنواره پوستر مهرآب را تصورات غلط در مورد فراوانی آب، آب و آینده، محدود بودن آب، بحران آبهای زیرزمینی، آلودگی منابع آب، نجات آب کشاورزی و دریاچه ارومیه اعلام کرد و افزود: به دنبال برگزاری نشست های مشترک با هنرمندان گرافیست و فعالان دانشگاهی مربوطه، اطلاع رسانی فراخوان این جشنواره هنری انجام شد و پس از حدود دو ماه(۱۵ شهریور ماه ۹۴) آثار فاخری به دبیرخانه جشنواره رسید و نهایتاً ۱۱ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد که طی مراسمی در آئین اختتامیه از پدیدآورندگان این آثار قدردانی خواهد شد.

دبیر اجرایی این جشنواره همچنین برگزاری کارگاه آموزشی تصویرسازی، اجرای نمایش با موضوع دریاچه ارومیه و سایر برنامه های هنری و سخنرانی را از برنامه های جنبی مراسم اختتامیه اعلام کرد.

شایان ذکر است نمایشگاه پوستر مهرآب از ششم تا شانزدهم مهر با همکاری آموزش صنایع دستی تبریز از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر در محل باغ کمال تبریز(مقبره کمال الدین بهزاد ومقبره کمال الدین خجندی) دایر و آماده بازدید علاقه مندان است.

تبریز، چهارراه آبرسان، خیابان هفت تیر، بالاتر از بیمارستان شمس، کوچه شیخ کمال، باغ کمال، نگارخانه سلطان محمد نقاش تبریزی،مرکز آموزش علمی –کاربردی صنایع دستی تبریز

زمان بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب – ششم تا شانزدهم مهر ماه ۱۳۹۴

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)