تریبون و نقش آن در سخنرانی

ساخت تریبون

تریبون و نقش آن در سخنرانی

تریبون زمانی که بحث سخنرانی به وسط می آید اولین چیزی که در ذهن نقش می بندد، تریبون است. تریبون در لغت به معنی سکوی برجسته ای است که سخنران روی آن می ایستد و سخنرانی می کند. ریشه این کلمه از کلمه یونانی «پاثی» گرفته شده است و به معنای«پا» است. این سازه از حدود 40 سال قبل از میلاد در بسیاری از گردهمایی ها و معابد استفاده می شده است.

علاوه بر این سکوها نیز به تنهایی برای سخنرانی استفاده می شوند. به طور کلی هر چیزی که بتواند توجه تعداد افراد بیش از 10 نفر را به خود جلب کند برای سخنرانی مناسب است زیرا تعداد بیشتر موجب شنیدن سخت تر می شود و علاوه بر جلب توجه افراد ابزاری برای نصب سیستم صوتی و جلوه بیشتر نیز هست.

نقش تریبون در سخنرانیکاربرد تریبون

طراحی تریبون معمولا به این صورت است که یک پایه بلند دارد و یک قسمت به عنوان کلاهک در راس آن قرار می گیرد که محلی برای نگه داشتن یادداشت های سخنران نیز هست. اجرای سیستم صدای داخلی در این سازه به دستیابی در توجه افراد کمک می کند. و شروع صحبت های شما را مشخص می کند.

استفاده از این سازه بیشتر در فضای تجاری، دانشگاه ها و مدارس، سازمان ها، در مکان های ورزشی و هر فضایی که نیازمند سخنرانی است کاربرد دارد. اگر سازه غلتکی باشد به راحتی قابلیت جا به جایی دارد و معمولا سبک تر نیز هست. برای فضاهایی که سخنرانی در آن زیاد انجام می شود از نمونه های ثابت استفاده می شود.

یک راه عالی برای جذب بهتر مخاطب استفاده از تریبون های بلند است. در فضاهای کوچک مانند کلاس در از اندازه های کوچک نیز می توان استفاده نمود ولی برای سخنرانی های با جمعیت بالا و یا سخنرانی در محیط باز استفاده از تریبون بلند توصیه می شود. خواهد بود. علاوه بر این به دلیل پوشش بیشتر بدن، اضطراب را کمتر می کند.

برای سخنرانی های مرتبط با کسب و کار و تجارت بیشتر از سازه های چوبی و فلزی جهت افزایش جلوه حرفه ای و ایجاد آرامش استفاده می شود. اگر سخنرانی به صورت مکرر انجام می شود بهتر است از تریبونی استفاده شود که قابلیت تحرک دارد و همراه آن کاستور ارائه می شود.

کاربرد تریبوننکاتی در مورد استفاده از تریبون

مهم نیست که نقش شما یک مجری و یا هماهنگ کننده رویدادها باشد در هر صورت نقش تریبون بسیار مهم است، رویدادهای مختلف، بحث های انگیزشی، اجتماعی، بحث های تبلیغاتی، سیاسی، خطبه های مذهبی و مراسم اهدای جوایز همگی از این طریق بیان می شوند. بنابراین جلب توجه صحیح مخاطبان ضروری است. بسیاری از سازمان ها و افراد هزینه های زیادی صرف یک سخنرانی کرده اند و تنها به خاطر یک سازه ناپایدار یا اندازه نامناسب و یا حتی عدم صحیح ایستادن در پشت آن توجه افراد را از دست داده اند.

تریبونها قابلیت ساخت در تمام رنگ ها و با موادی مانند چوب، فلز، اکریلیک و گلاس را دارند. علاوه بر این می توان در آنها بخش هایی برای تعبیه تاسیسات صوتی نیز اجرا نمود. بسته به فضای مورد استفاده می توان از روش های مختلفی مانند حکاکی، چاپ و گرافیک های خاص استفاده کرد. سازمان ها معمولا برند خود را در زمان ساخت تریبون چاپ می کنند.

تریبونهای ویژه و مدرن در حال حاضر با انواع سیستم صوتی داخلی، دکوراسیون باز، نگهدارنده لپ تاپ، تبلت و… ساخته می شوند و روزانه در محیط های مختلف آموزشی، پزشکی و حرفه ای یا کلاس های دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

در زمان سخنرانی بهتر است به تریبون تکیه نداده و به گوشه و کنار آن تکیه نکنید. زیرا روی کیفیت صدا تاثیر می گذارد. صاف ایستادن باعث واضح پخش شدن صدا می شود و به شنوندگان نیز حس تمرکز شما را القا می کند. در غیر این صورت موجب حواس پرتی آنها می شوید. البته اگر مخاطبان خسته می شوند و می خواهید توجه آنها را به خود جلب کنید بهتر است از تریبون خود کمی فاصله گرفته و سپس به آن نزدیک شوید.

نکاتی در مورد استفاده از تریبونفروشگاه نوین تندیس

فروشگاه نوین تندیس، اولین فروشگاه آنلاین در زمینه فروش انواع استندها و تریبونها است. مشتریان به کمک طراحان برجسته این سایت می توانند محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند و یا از آنها مشاوره بگیرند.

تریبون

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.