هنر+برای+صلح
هنر+برای+صلح

 فریدون فربود دبیر جشنواره “هنر برای صلح” درباره پنجمین دوره این رویداد به هنرآنلاین گفت: پنجمین دوره این رویداد به صورت بین‌المللی از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و هنرمندان بیش از ۲۰ کشور در این جشنواره اثر خواهند داشت.

او ادامه داد: ما امسال هم مانند سال‌های قبل به صورت روزانه در همه رشته‌های هنری از جمله نقاشی، عکس، مجسمه و چیدمان، پوستر، ویدیو آرت، موسیقی و پرفورمنس در خانه هنرمندان برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد اما در روز جهانی صلح یک برنامه متفاوت و گسترده‌تری را خواهیم داشت.

دبیر جشنواره هنر برای صلح گفت: در حال حاضر جمعآوری آثار به پایان رسیده است و بیش از ۱۳۰ اثر به این دوره از جشنواره رسیده که در حال انتخاب از میان آنها هستیم. ما برای این جشنواره فراخوانی را منتشر نمی‌کنیم، بلکه از هنرمندانی برای حضور در آن دعوت به عمل می‌آید که اگر در چارچوب اهداف جشنواره آثاری را خلق کرده باشند در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

فربود گفت: ما برای جشنواره پنجم شعار “صلح را تصور کن” را انتخاب کردیم. خوشبختانه با توجه به اهمیت این رویداد در هر دوره ما توانسته‌ایم ارتباط موثرتر و گسترده‌تری با هنرمندان برقرار کنیم و هنرمندان نیز خودشان پیگیر برگزاری این جشنواره و نمایشگاه هستند.

او گفت: یکی از موفقیت‌های مهم ما در این جشنواره مطرح شدن آن در سطحی جهانی بود تا جایی که ما توانستیم سال گذشته در حاشیه سی و چهارمین اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گزیده‌ای از آثار چهار دوره قبل را برگزار کنیم.

دبیر جشنواره هنر برای صلح گفت: یکی از دلایل مهمی که به ما در سطح بین‌المللی اعتبار داده است ارتباطی است که در حاشیه آن نمایشگاه در سازمان ملل  با دیپلمات‌ها و هنرمندان برقرار کردیم.

فربود اظهار داشت: ما در جشنواره امسال تلاش کردیم رشته‌های هنری بیشتری را درگیر این جشنواره کنیم و ورود به حوزه فیلم‌سازی یکی از برنامه‌های جدی ماست که در این دوره امیدواریم به آن جامه عمل بپوشانیم و بتوانیم این جشنواره را که در نوع خودش در سطحی جهانی بی‌همتاست، گسترش بدهیم.

وی با تاکید بر این که این رویداد یک جشنواره شخصی است و جهت‌گیری سیاسی ندارد گفت: در این جشنواره آثار هنرمندان در نمایشگاه برای فروش به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع