سمپوزیوم مجسمه ˝شهر مقاومت؛ آبادان˝ در مراحل پایانی

mojassame_1337

جمشید مرادیان، هنرمند مجسمه‎ساز و دبیر اجرایی سمپوزیوم مجسمه آبادان، درباره این رویداد به خبرنگار تجسمی  گفت: سمپوزیوم مجسمه شهر مقاومت؛ آبادان از روز ۲ بهمن ماه آغاز شده است و آثار آن اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارند. ما برای این سمپوزیوم فراخوانی اعلام نکردیم و پس از بررسی‎ در میان هنرمندان مجسمه‎ساز ۱۰ نفر از بهترین هنرمندان را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه این هنرمندان پس از دعوت به سمپوزیوم هر یک طرح‏هایی را ارائه کردند گفت: هیات داوران از میان طرح‎های ارائه شده از سوی این هنرمندان، طرحی را که با فضای آبادان و تم «توسعه، صنعت و مقاومت» هماهنگی بیشتری داشت انتخاب کردند تا هنرمندان آن را در سمپوزیوم اجرا کنند.

دبیر اجرایی سمپوزیوم مجسمه آبادان درباره هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هنری نیز افزود: ستاره آزموده‌، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده، رضا قره‌باغی، مجید حقیقی، احمد سلیمانی‌، اسفندیار مرادپور‌، سعید احمدی، ‌ ربین حیدری‌، شهریار رضایی و علیرضا قدم‌یاری هنرمندانی هستند که در این مدت روی ۱۰ سنگ تراورتن به ابعاد ۳ در ۱ در ۵/۱ متر که از معادن محلات استخراج شده‌اند، ۱۰ اثر هنری را در مقابل مردم خلق کرده‌اند.

741605

مرادیان درباره نصب این ۱۰ مجسمه در آبادان نیز توضیح داد: قرار است همه این ۱۰ اثر هنری در پارک بوستان فرودگاه آبادان نصب شود. در حال حاضر فونداسیون این مجسمه‎‌ها آماده شده است و به محض اینکه کار اجرای مجسمه‎‌ها به پایان رسد ابتدا مجسمه‎‌ها نصب شده و سپس مراسم پایانی سمپوزیوم برگزار خواهد شد. البته پس از نصب، آخرین کار روی مجسمه‎‌ها یعنی ایزولاسیون با نانو نیز انجام خواهد شد تا عوامل طبیعی آبادان در طولانی مدت به این اثار آسیب نرساند.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است که همه آن از سوی شهرداری و شورای شهر آبادان تامین شده است افزود: نکته قابل توجه در مورد این سمپوزیوم آن است که هیچ‎گونه رقابتی میان هنرمندان آن وجود ندارد و همه آنان تنها مبلغ ناچیز ۷ میلیون تومان را دریافت خواهند کرد.

دبیر سمپوزیوم مجسمه آبادان با انتقاد از فضای سایر سمپوزیوم‎‌ها در کشور گفت: اساسا سمپوزیوم به دلیل آنکه یک حرکت هنری است نباید رقابتی باشد زیرا این رقابتی بودن هیجان کاذبی را میان هنرمندان پدید می‌‏آورد تا برای تصاحب چند میلیون تومان پول از عرصه هنر دور شوند. هنرمندان ما در آبادان اکنون در فضایی آرام کار می‌‎کنند زیرا همه آن‌ها هنرمند هستند، فضای ذهنی خود را به شکل مورد نظر خود بازگو می‌‎کنند و آثارشان اساسا با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

منبع خبر : هنر آنلاین

 

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.