تندیس یا یک هدیه ویژه؟

تندیس سرو-شانزدهمین جشنواره آموزشی

مقدمه تندیس | Introduction

تندیس یا مجسمه،فیگور تصویری از پیکره‌ای است که معمولا به هدف یادآوری یا به تصویر کشیدن وجود یک انسان، شیء، حیوان یا واقعه ساخته می‌شود.
تندیس یک هویت است که برگرفته از ذهن و روح هنرمندی است که آن را به صورت سه بعدی به نمایش می گذارد.
این کالا در نوین تندیس نشان دهنده پیامی از یک رویداد مهم می باشد که برای قدردانی از افراد، اعضا یا مفاخر شرکت کننده در آن رویداد به ایشان اهدا می گردد.

جنس تندیس ها معمولا از پلکسی گلاس یا تلفیقی از پلکسی گلاس و فلز ،فلز با برش لیزر و یا فلز ریخته گری ، چوب ، سنگ ، رزین ، آکرلیک می باشد.

تندیس در مقام بین المللی | International awards

کلمه اوارد (AWARD) در زبان انگلیسی و با ترجمه تحت الفظی جایزه به تندیس اهدایی در مراسم و جشنواره ها اطلاق می گردد.
در بسیاری از جشنواره های بین المللی مانند مراسم اسکار، گلدن گلاب، فیلم برلین، فیلم ونیز، مسابقات المپیک یا جام جهانی فوتبال از انواع اوارد استفاده می شود و کسانی افتخار دریافت این جوایز نفیس را دارند که در یکی از زمینه های ورزشی یا هنری دارای مقام بالایی باشند.

تندیس و روش های ساخت | Awards and manufacturing

معمولا طراحی و ساخت تندیس را یک شرکت سازنده تندیس انجام می‌دهد.

شرکت نوین تندیس با افتخار سال هاست که طراحی تندیس را به صورت اختصاصی و رایگان برای مشتریان انجام می دهد.

معمولا تکنیک ساخت یک تندیس به نظر و هدف سازنده تندیس و انتخاب مواد متناسب با طرح و در نهایت تکنیک اجرای آن مربوط است. فرآیند تولید تندیس به مواد اولیه آن بستگی دارد.

برای مثال:

گاهی برای ساخت باید از یک نوع سنگ یا چوب خاص یا مثلا پلکسی گلاس استفاده کرد و سپس آن را به اندازه و اشکال مناسب تراش داده و پرداخت نمود تا بتوان مراحل بعدی حکاکی را انجام داد.

سپس برای افزایش ماندگاری و کیفیت محصول نهایی، تندیس سازان از روش های مختلفی مانند پتینه کاری، پرداختکاری، آبکاری، طلا کاری، پوششکاری و رنگ آمیزی استفاده می کنند.

تخصص نوین تندیس
مهارت نوین تندیس
خلاقیت نوین تندیس
مشاوره نوین تندیس
پشتیبانی نوین تندیس

این مسیر ادامه دارد 🙂

روش تراش کاری به صورت مستقیم و دستی از گذشته و به ویژه از قرن 19 بسیار پرکار برد بوده و اکنون نیز تا حد زیادی در صنایع مختلف کاربرد دارد.در این روش ابتدا شکل مورد نظر به وسیله نرم افزار مدل سازی و ساخته می شود.سپس از روی آن به صورت مکانیکی و یا دستی مدل چوبی یا فلزی تراشکاری می شود.اگرچه این روش به اندازه ماشین کاری ظرافت و زیبایی ندارد اما به معنی کیفیت پایین آن نیست و بستگی به نوع طرح استفاده می شود.

ویژگی های ماشین کاری برای هر ماده ای، در ساخت آن منحصر به فرد است.سازنده تندیس ابتدا یک حجم یا ورقی از جنس های مختلف و فاقد فرم دارد، پس از اینکه بخش های اصلی طرح مشخص شد؛ برای ایجاد و ساخت طرح از ماشینکاری و سی ان سی استفاده می شود.فرآیند ماشینکاری با نظم خاصی و از روی طرح نرم افزار اجرا شده و روند آن از براده برداری کلی به فرزکاری دقیق باعث ایجاد قطعات نهایی می گردد.

در روش ریخته گری استناد کار ماهر از مواد خام مانند پلاستیک، گچ، رزین و انواع فلز مانند برنج و سرب و مفرغ اقدام به قالب گیری مدل اولیه تندیس می نمایدو برخلاف تراشکاری و ماشن کاری عمل ریخته گری یک فرآیند افزایشی است و ما شکل اولیه را ادر قالب های تو خالی که معمولا با آلومینیوم یا لاستیک و فولاد ساخته شده اند؛ می ریزیم و به فراخور ماده اولیه صبر می کنیم تا سفت یا سرد شود.سپس با تکنیک های پرداختکاری و پولیش سطح تندیس را از مواد زاید عاری می کنیم سپس با یکی از روش های رنگ آمیزی، آبکاری یا پتینه کاری محصول نهایی را روکش می کنیم.

تندیس و مراحل ساخت و مونتاژ | Assembling methods

تندیس های نوین تندیس معمولا از ترکیب ساخت در چندین صنعت متفاوت و همنشینی چند متریال مختلف انجام می شود که با روش های ریخته گری، تراشکاری، برشکاری و با اتصال قطعات فلزی، چوبی یا آکریلیک یا شیشه به یکدیگر ساخته می شود.

برای اتصال قطعات از پیش آماده شده از تکنیک های جوشکاری، اتصال با کلروفرم، چسب یا پیچ و پرچ استفاده می شود.در آخر برای خصوصی سازی این هدیه برروی پایه نام شخص یا سازمان گیرنده و متنی کوتاه در تقدیر از او و بر روی بدنه متن موضوع رویداد و لوگوی آن رویداد درج می گردد سپس با بسته بندی مناسب و در صورت تمایل مشتری در یک جعبه فاخر به هر نقطه از ایران که بخواهید ارسال می گردد.

انواع تندیس | Type of awards

تاریخچه تندیس در نوین تندیس | The history of novintandis` productions

جالب است بدانید که آغاز کار مجموعه نوین تندیس با ساخت تندیس و هدایای تشریفاتی شروع نشد؛در ابتدا نام مجموعه ما نوین صنعت بود و ما تصمیم به ساخت لوازم دکوراسیون داخلی و در کنار آن تهیه و توزیع هدایای تبلیغاتی را داشتیم.

بعد از چند صباحی با تجربه اندوزی در زمینه تولید قطعات پلکسی و ساخت انواع استند های مختلف و حک هدایای تشریفاتی، تندیس های جشنواره ها و زیبایی و وقار آنها در دید ما بسیار جذاب آمد و ما تصمیم به ساخت تندیس و در ادامه با تنوع دادن به محصولات خود بخش بزرگی از هدایای تشریفاتی را تولید کردیم.

در این راه همواره با سختیها و مشکلات دست و پنجه نرم کردیم و آنها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم.

اکنون با افتخار می گوییم که طراح و تولید کننده هدایای تشریفاتی هستیم و می توانیم محصولاتی مانند: تندیس، تقدیرنامه، مدال، شیلد، تابلو، تریبون، بج سینه و بسیاری دیگر را طراحی و تولید نماییم.

در این راه مدیون دوستان و مشتریان با وفایی بوده ایم که ما را نزدیک به دو دهه همراهی نموده اند.

روش های بسته بندی | Packaging methods

تندیس ها پس از تولید با مواد پاک کننده خاص تمیز شده و سپس با فوم و یا حباب پوشانده شده سپس سلفون می شوند.

در برخی تندیس های نفیس یا به درخواست مشتری جعبه مناسبی برای آنها تهیه می گردد که می تواند از جنس چوب با روکش جیر و یا مقوا و یا تمام چوب با پوشش رنگ و پلی استر باشد.

البته در موردبعضی تندیس های آماده موجود در فروشگاه سایت نوین تندیس از قبل جعبه های نفیسی آماده شده است که تندیس ها درون آن جعبه ها ارایه می گردد.

در آخرتندیس ها با نظم و ترتیب خاصی داخل کارتن های مناسب و مقاوم قرارداده شده و به اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور ارسال می گردند.

قیمت گذاری نوین تندیس | Pricing

درباره قیمت تندیس به غیر از تندیس های آماده موجود در محصولات آماده اختصاصی، نیاز به موارد زیادی برای تعیین قیمت می باشد که شامل محدوده قیمتی مورد نیاز مشتری، که آیا نیاز تندیس نفیس یا متوسط یا ارزان دارد. در این مرحله ما با در نظر گرفتن ملاحظات مهم اقدام به طراحی تندیس می کنیم و پس از طراحی با همنشینی انواع متریال مناسب آن تندیس اقدام به قیمت گذاری می کنیم.در مرحله قیمت گذاری حتی می توان خدمات جانبی در تولید مانند پولیش کاری را کاست یا اضافه کرد. همچنین تعداد سفارش تا حدی در قیمت تمام شده تاثیر گذار می باشد.

قیمت تندیس ها بستگی به تعداد، جنس، ابعاد و اجرت ساخت دارد.

آخرین نمونه کارها

زمان کمی دارید | یا بودجه محدود؟

آخرین مقالات

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵