ورزش‌های رزمی و دریافت مدال


خلاصه:
ورزش‌های رزمی شاخه‌ای از دنیای بسیار بزرگ و سراسر شگفتی ورزش است. افراد علاقه مند به این رشته ورزشی و همچنین کسانی که به سراغ‌ این شا‌خه از ورزش می‌روند دارای انگیزه‌‌های متفاوتی هستند. انجام هنر‌‌های رزمی علاوه بر‌ اینکه موجب حفظ سلامت و تناسب اندام در بدن می‌شود. برای مواردی مانند دفاع شخصی و آمادگی جسمانی برای مواجه شدن با تهدیدات جدی بسیار مناسب است.

ورزش‌های رزمی چیست
ورزش‌های رزمی شاخه‌ای از دنیای بسیار بزرگ و سراسر شگفتی ورزش است. افراد علاقه‌مند به این رشته و همچنین کسانی که به سراغ‌ این شاخه از ورزش می­روند دارای انگیزه­‌های متفاوتی هستند. انجام هنر‌های رزمی علاوه بر‌ اینکه موجب حفظ سلامت و تناسب اندام در بدن می­شود. برای مواردی مانند دفاع شخصی و آمادگی جسمانی برای مواجه شدن با تهدیدات جدی بسیار مناسب است. بسیاری ازجوانان ما به دلیل ظرافت حرکات نمایشی در هنر­‌های رزمی و همچنین نمایش قدرت در عین هماهنگی بدن، به این شاخه ورزشی تمایل پیدا می­کنند. علاوه بر آن تسلط برخی از بازیگران معروف حاضر در سینمای جهان به این رشته، علاقه به ورزش‌های رزمی را در تاروپود عاشقان عرصه سینما گنجاند‌ه است. می­توان گفت که این رشته ورزشی بسیار سرگرم­کننده بوده و بسیاری از افراد برای تنوع در زندگی روزمره خود به سراغ هنر­‌های رزمی می­روند.



انجام ورزش‌های رزمی موجب حفظ سلامت و تناسب اندام می­شود
تاریخچه ورزش‌های رزمی
ریشه ورزش‌های رزمی و هنر‌های رزمی مادر از قبیل ووشو، کونگ­فو، تکواندو و سیلات به رشته­‌های رزمی شرق آسیا باز می­گردد و پس از آن شاخه­‌های جدیدی مانند بوکس، ساواته و پانکریشن در غرب رایج شده و به شاخه هنر‌های رزمی اضافه شد. لازم به ذکر است که ­هنر­‌های رزمی به سه شاخه مسلح، بی سلاح و (مسلح و بی سلاح) تقسیم می­شود و مهارت­هایی مانند تیراندازی با کمان، شمشیر زنی و مبارزه با نیزه در‌ این حوزه قرار می­گیرند. ورزش‌های رزمی که دفاع شخصی با استفاد‌ه از دست و‌ یا پا انجام ­می­شود در شاخه هنر‌های رزمی بی­سلاح قرار می­گیرد که کاراته، جودو، تکواندو و… در‌ این شاخه قرار دارند. می­توان گفت که بخشی از تکنیک­‌های ورزش‌های رزمی بسیار شبیه به هم هستند و تنها در برخی نکات با یکدیگر تفاوت دارند. مهمترین اصلی که هنر­‌های مختلف رزمی به خصوص شاخه هنر­‌های رزمی شرق آسیا را به‌ یکدیگر پیوند می­دهد، پیروی از مکتب آئین بودایی دائو و ذن است. در بسیاری از آثار سینمایی که در آن از تکنیک­‌های رزمی استفاده شد‌ه است دیده‌ایم که سیر داستان به گونه‌ای پیشرفته‌ است که قهرمانان رزمی­کار علاوه بر انجام تکنیک­ها و مبارزات رزمی، در بسیاری از سکانس­ها در حال تمرکز برای تقویت وضعیت ذهنی و معنوی خود هستند. ورزش‌های رزمی، تاکید بسیاری بر‌ یکپارچه شدن ذهن و بدن دارد و رزمی­کاران موفق پس از تجربه و تمرین­‌های بسیار قادر به کنترل و هماهنگ کردن بدن خود با استفاد‌ه از قدرت ذهن هستند. در دهه­‌های اخیر شاهد محبوبیت و افزایش طرفداران ورزش‌های رزمی در جهان بودیم و در سال 1964 هنررزمی جودو و در سال 2000 نیز تکواندو به مسابقات المپیک افزوده شدند. در ابتدای قرن 21 نیز ورزشی که برگرفته از چندین شاخه رزمی، به نام ام ام‌ ای ابداع شد و فنون به کار رفته در‌ این نوع ورزش شامل تکنیک رشته­‌های مختلف رزمی می­باشد.

مدال

مبارزه بوکس در ‌یونان باستان
انواع مدال­ در ورزش‌های رزمی
می­توان گفت که ارائه مدال­‌های ورزشی به قهرمانان از زمان مسابقات المپیک مدرن آغاز شد. نخستین مسابقه المپیک مدرن در سال 1896 آغاز شد و به برندگان مسابقه برای اولین بار مدال­‌های قهرمانی اهدا شد. در حال حاضر مدال­‌های قهرمانی متعلق به سه نفر برتر مسابقه است که به ترتیب به نفر اول مدال طلا، نفر دوم نقره و نفر سوم مدال برنز اهدا می­شود. در اولین مسابقه المپیک تنها دو نوع مدال ساخته شده بود که به نفر اول مسابقه نقره و به نفر دوم مدال مسی اهدا شد. رسم اهدای مدل به روش امروزی (اهدای مدال طلا، نقره و برنز) از سال 1904 آغاز شده و تاکنون تغییر نکرد‌ه است. در حال حاضر اهدای مدال تنها به قهرمانان مسابقه المپیک محدود نمی­شود و بسیاری از مسابقات ورزشی در سراسر جهان به نفرات برتر مدال اهدا می­کنند. هم­اکنون بسیاری از باشگاه­‌های ورزشی و مسابقات محلی برای تعیین نفرات برتر، مدال سفارش می­دهند. بسیاری از شاخه­‌های ورزش‌های رزمی نیز همانند سایر رشته­‌های ورزشی دارای مدال­‌های مخصوص به خود هستند و مسئولان برگزاری مسابقات ورزش‌های رزمی می­توانند به راحتی آن را سفارش داده و خریداری کنند.

مدال

ورزش‌های رزمی نیز همانند سایر رشته­‌های ورزشی دار ای مدال­‌های مخصوص به خود هستند
جنس مدال­‌های ورزشی و هزینه ساخت آن
می­توان گفت که مدال­‌های قهرمانی حتی مدال­هایی که برای مسابقات المپیک ساخته می­شوند جنس مواد به کار رفته در ساختشان برخلاف اسمشان است. به عنوان مثال مدال­‌های طلای ساخته شده برای نفرات اول مسابقات المپیک 500 گرم وزن داشته و عمدتا از نقره ساخته شده­اند و فقط در آن‌ها از 6 گرم طلا استفاده شد‌ه است. مسلما‌ این قضیه شامل ورزش‌های رزمی نیز می­شود و می­توان گفت که مدال­‌های ساخته شده برای تمامی ورزش­ها از جنس طلا نیست. در گذشته برای ساخت مدال­‌های المپیک واقعا از طلای جامد استفاده می­شد و آخرین مدال طلای واقعی در سال 1912 اهدا شد. کمیته سازمان دهنده دهکد‌ه المپیک وظیفه تعیین ترکیبات به کار رفته در جنس مدال و طراحی آن را بر عهده دارند. مدال­‌های طلا و نقره دارای 92.5 درصد نقره هستند و مدال طلا باید با 6 گرم از روکش طلا پوشانده شود. همچنین تمام مدال­‌های المپیک باید 3 میلی­تر ضخامت و 60 میلی­متر قطر داشته باشند. و سومین مدال المپیک ‌یعنی مدال برنز نیز از جنس آلیاژ مس و قلع‌ یا همان برنز است. می­توان گفت که واقعی­ترین مدال طلا متعلق به برندگان جایزه نوبل و کنگر‌هاست. پیش از سال 1980 مدال­‌های برندگان جایزه نوبل از 23 قیراط طلا ساخته شده بود و در حال حاضر‌ این مدال­ها از 18 قیراط طلا ساخته شده­اند که پوشش طلای24 قیراطی دارند. هم­اکنون مدال‌های ورزشی از تنوع و کیفیت­‌های مختلفی برخوردارند و خریداران می­توانند مدال مورد نظر خود را بر اساس جنس، حکاکی روی مدال، اندازه و وزن آن و همچنین درجه روشنی رنگ و یا براق بودن خریداری کنند. از جمله مدال­‌های شاخه ورزش‌های رزمی می­توان به مدال­ کیک بوکسینگ با کد k1، مدال کاراته با کدk2، مدال کاراته کدk6 ، مدل ووشو با کد k11 و …. اشاره کرد.

برای ثبت سفارش درسایت نوین تندیس لینک روبرو را کلیک کنید

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۴ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)