چهارمین جشنواره تئاتر شهر امروز آغاز می‌شود / پنج‌شنبه و جمعه چه نمایش‌هایی ببینید

مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر روز پنجشنبه 26شهریور ساعت 19:30 در محوطه تئاترشهر برگزار می‌شود.

افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر روز پنجشنبه 26شهریور با اجرای نمایش “دریادلان” آغاز می‌شود. این اجرا با حضور مسئولان فرهنگی و هنری شهر تهران، خانواده دو تن از شهدای غواص و هنرمندان شناخته شده تئاتر به صورت افتتاحیه‌ای نمادین برای هفته تئاتری پایتخت برگزار خواهد شد. موضوع این نمایش غواصان شهید است که با بازی 50 بازیگر اجرا می‌شود. این نمایش در راستای ارزش‌های جامعه است که کار مشترک، سازمان فرهنگی هنری، حوزه هنری و اداره کل هنرهای نمایشی است.

برنامه اولین روز چهارمین جشنواره تئاتر شهر

اما در اولین روز جشنواره تئاتر شهر  17 نمایش در بخش های مختلف جشنواره به صحنه می‌رود. در بخش باران (تئاتر دینی) جشنواره سه نمایش در سالن‌های ماه حوزه هنری، سالن کوچک تالار محراب و خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می شوند.

نمایش “گودبرداری” به کارگردانی هما شیرازی در نوبت‌های 17.30 تا 19.30 در سالن ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. نمایش “ویار” نیز که کارگردانی آن را محمود نصر انجام داده در نوبت‌های 16 و 18 مهمان سالن کوچک تالار محراب است. در خانه نمایش نیز نمایش “آوایی در زندگی دور دست” به کارگردانی احسان فلاحیان در نوبت‌های 18 و 20 اجرا می‌شود.

بخش کودک و دو تغییر در ساعت اجرا

در اولین روز جشنواره و به دلیل مشکلات زمان‌بندی یک نمایش در بخش خیابانی و ساعت اجرای دو نمایش بخش کودک تغییر کرد.

با هماهنگی دبیرخانه نمایش “همه بازی‌ها رو بلدی ؟ “به کارگردانی بهزاد جاودان‌فر که قرار بود ساعت 17.30 در فرهنگسرای فدک کار خود را آغاز کند دو ساعت زودتر اجرا می‌شود. این نمایش اجرای اول را در ساعت 15.30 و اجرای دوم را در ساعت 17.30 انجام خواهد داد.

در فرهنگسرای خاوران نیز نمایش “گربه خیر ندیده و موش دو بریده” که قرار بود در ساعت 15.30 اجرای خود را آغاز کند در نوبت‌های 17.30 و 19.30 اجرا خواهد شد.

فرهنگسرای کودک نیز اولین روز جشنواره را با اجرای “بابای من یه قهرمانه” به کارگردانی رضا بیات پشت سر می‌گذارد. اجراهای این فرهنگسرا در نوبت‌های 15 و 17 انجام می شود.

اجراهای بخش خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر و پارک دانشجو

در این روز نمایش‌های “تحت درمان” به کارگردانی روح اله سنایی، “این لحظه را به خاطر بسپار” کار نگین سرکیانی و “دریادلان” به کارگردانی امیر حسین شفیعی از ساعت 18 تا 21 به ترتیب اجرا می شوند.

فرهنگسرای شفق نیز به اجرای سه نمایش “هوای پاک” به کارگردانی رعنا کوه‌وند، “محاکمه‌ای در خیابان” کار حیدر رضایی و “این لحظه را به خاطر بسپار” کار نگین سرکیانی اختصاص خواهد دارد.

فرهنگسرای اندیشه نیز از ساعت 16 تا 18 شاهد اجرای سه نمایش “هوای پاک”، “تحت درمان” و “این لحظه را به خاطر بسپار” خواهد بود.

دو نمایشنامه در اولین روز خوانده می شود

بخش نمایشنامه خوانی جشنواره در اولین روز با اجرای دو نمایشنامه در فرهنگسرای سرو و شفق برگزار می‌شود.

نمایشنامه “من آنجا نیستم” با کارگردانی پیروز کرمی در ساعت 19 فرهنگسرای سرو و نمایشنامه “تقاطع” با کارگردانی فرهاد غلامیان در ساعت 17.30 فرهنگسرای شفق خوانده می‌شوند.

فرهنگسراهای فردوس و ارسباران، سالن مهر حوزه هنری و سالن اصلی تالار محراب در روزهای اول و دوم جشنواره اجرا نخواهند داشت.

برنامه دومین روز از چهارمین جشنواره تئاتر شهر

جمعه در دومین روز از جشنواره تئاتر شهر؛ 27 شهریور ماه جاری، با اجرای 18 نمایش در بخش‌های صحنه‌ای، باران، کودک و نوجوان، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی همراه است.

سالن ماه حوزه هنری در دومین روز جشنواره میزبان نمایش “وداع سبز” به کارگردانی رضا شادالویی است که در نوبت‌های 17.30 و 19.30 روی صحنه می‌رود. سالن کوچک تالار محراب نیز در این روز میزبان نمایش “ویار” به کارگردانی محمود نصر می‌شود که در دو نوبت 16 و 18 اجرا خواهد شد.

سومین نمایش صحنه‌ای این روز نیز مهمان خانه نمایش اداره تولیدات تئاتر است. “کمدی با شیوه فاصله‌گذاری” عنوان نمایشی با کارگردانی کاوه مهدوی است که در نوبت‌های 18 و 20 روی صحنه می‌رود.

روز جمعه 27 شهریور در بخش خیابانی نیز با اجرای 11 نمایش همراه است. در محوطه مجموعه تئاتر شهر نمایش‌های “کودک درون” کار الهه پورجمشید، “ساعت 9” به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی، “کسی لبخند نمی‌زند” به کارگردانی رستار رضوی، “زندگی خوب” به کارگردانی فیروز حیدرزاده و نمایش “دریادلان” به کارگردانی امیرحسین شفیعی اجرا می‌شوند. این نمایش‌ها از ساعت 18 تا 21 میزبان علاقه مندان هنر تئاتر خیابانی هستند.

در فرهنگسرای شفق نیز سه نمایش خیابانی “روزگار اهالی خیمه” کار علی جباری، “فرشته ماهی‌ها در خاک” کار علی عمرانی و “تحت درمان” کار روح اله سنایی از ساعت 16.30 تا 19 اجرا می‌شوند.

در این روز فرهنگسرای اندیشه نیز شاهد اجرای نمایش‌های “غائله شبیه‌خوانی کار محمد هادی عطایی، ” کودک درون ” و “زندگی خوب” است که از ساعت 16 تا 18 به اجرا در می‌آیند.

در بخش تئاتر کودک و نوجوان نیز دو نمایش روی صحنه خواهند رفت. نمایش “مجید هی، فرچه‌ها” به کارگردانی طهورا کریم‌خانی در نوبت‌های 15 و 17 سالن مبارک فرهنگسرای بهمن و نمایش “یک دقیقه” به کارگردانی میثم یوسفی در نوبت‌های 17.30 و 19.30 فرهنگسرای فدک اجرا می‌شوند.

اما در بخش نمایشنامه‌خوانی فرهنگسرای سرو میزبان اجرای دو گروه خواهد بود. نمایشنامه‌خوانی “دکل کُل” با کارگردانی مسعود باستانی در نوبت 17.30 و نمایشنامه‌خوانی “علاء الدین و رویای پراید پرنده” به کارگردانی احسان شادمانی در ساعت 19 اجرای خود را آغاز می‌کنند.

در این روز سالن های مهر حوزه هنری، سالن اصلی تالار محراب، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای فردوس و فرهنگسرای ارسباران هیچ اجرایی ندارند.

داوران بخش های رقابتی جشنواره تئاتر شهر

چهارمین جشنواره تئاتر شهر در حالی اغاز می‌شود که هشت هیات داوری بخش‌های مختلف جشنواره را قضاوت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره تئاتر شهر، هیات داوران بخش سابقه تئاتر صحنه‌ای شامل هنرمندان شناخته شده‌ای همچون ایرج راد بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر عامل خانه تئاتر، دکتر قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان، بازیگر و استاد دانشگاه و حمیدرضا نعیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر است که از امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

در بخش تئاتر باران نیز که به نمایش‌هایی با موضوعات مذهبی اختصاص دارد سه هنرمند شناخته تئاتر به عنوان داور معرفی شده‌اند. اصغر همت بازیگر و مدرس تئاتر، دکتر رحمت امینی مدرس تئاتر، نویسنده و کارگردان و مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری و علی موذنی بازیگر و نویسنده تئاتر مجموعه آثار را داوری خواهند کرد.

هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی را نیز داریوش مودبیان نویسنده، کارگردان، بازیگر و مترجم تئاتر، رویا افشار مدرس و بازیگر شناخته شده تئاتر و مریم معترف کارگردان، بازیگر و مدیر اداره برنامه‌های تئاتر بر عهده دارند.

در بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز هنرمندانی همچون بهرام شاه‌محمدلو مدرس، پژوهشگر و بازیگر تئاتر، رضا فیاضی بازیگر و کارگردان تئاتر و لیلی رشیدی بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون داوری خواهند کرد.

داوری بخش خیابانی نیز بر عهده حسین عاطفی کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر، محمدمهدی خاتمی کارگردان و نویسنده تئاتر و دکتر گلبرگ ابوترابیان نویسنده ، پژوهشگر و کارگردان تئاتر گذاشته شده است.

مسابقه عکاسی جشنواره تئاتر شهر را نیز سه هنرمند شناخته شده این رشته سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و فردین خلعتبری داوری کرده‌اند و بخش‌های رالی عکاسی نیز توسط دو هیات داوری متفاوت قضاوت می‌کنند.

داوری بخش عکاسان صحنه‌ای توسط مریم زندی، حسن غفاری و ابراهیم حسینی انجام می‌شود و داوری مسابقه عکاسی تئاتر خیابانی نیز به عهده ابراهیم حسینی، ابراهیم سیسان و شکوفه هاشمیان است.

داوری بخش رالی عکاسی مدرسه تئاتر همچون اجراهای صحنه ای در طول جشنواره انجام خواهد شد.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 26 شهریور تا 2 مهر در 14 سالن و مجموعه فرهنگی هنری شهرتهران برگزار می شود.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)