تریبون و انواع آن

ساخت تریبون

تریبون و انواع آن

تریبون از مهم ترین مبلمان های اداری است که بیشتر در شرکت ها و ادارات به کار برده می شود. این مبلمان در دسته های مختلفی از جمله دسته اداری، آموزشی، همایشی و … قرار می گیرند و در رسمی بودن فضا نقش مهمی ایفا می کنند. علاوه بر این به دلیل سادگی در طراحی تریبون می توان آن را با سایر مبلمان تطبیق داد و به عنوان عنصری در تبلیغات استفاده نمود. تریبونها به روش های مختلفی دسته بندی می شوند و هر کدام کاربرد خود را دارند. برخی از آنها در اینجا معرفی شده است.

تربون مدرنتریبون مدرن و سنتی

فضایی که سخنرانی در آن اجرا می شود در طراحی تریبون بسیار موثر است. برای مثال فرض کنید که در یک هتل 5 ستاره قرار دارید یا می خواهید از یک محصول جدید رونمایی کنید. طبیعتا مبلمان شما در این محل با مبلمانی که در یک مکان مذهبی و آموزشی استفاده می شود متفاوت خواهد بود. در مکان های عمومی تر از سازه های های چوبی و ساده تر استفاده می شود و در فضاهای خصوصی بیشتر از سازه های مدرن استفاده می شود. در حقیقت این موضوع لحن رویداد را مشخص می کند.

تریبون سنتی
تریبون سنتی

تریبون های با آرم

معمولا در مکان های مذهبی روی تریبونها یک نقش و علامت مسجد، نماز و … حک می شود. اما شرکت ها و موسسات برای تبلیغ از برند خود برای نقش روی آن استفاده می کنند تا به مخاطبان اعلام کنند که دقیقا با چه گروهی ارتباط دارند. به طور کلی آرم روی تریبون بر روی سخنرانی می تواند موثر باشد.

فرض کنید که یک سخنرانی عالی و جذاب داشتید اما مخاطبان شما فراموش کردند که شما نماینده کدام شرکت هستید. به طور کلی برند شرکت در هر قسمتی از نیروی انسانی گرفته تا مبلمان نقش پیدا کند. برخی هم برای برند خود به سفارش تریبون خاص خود می پردازند. توجه داشته باشید که بسیار مهم است برند شرکت به صورت بصری در ذهن نقش ببندد.

سالن هایی که همایش های مختلفی برگزار می کنند و میزبان شرکت ها و جشن های مختلفی هستند نیز می توانند از این روش استفاده کنند. اما معمولا استفاده از آرم و برند برای آنها هزینه دارد به همین دلیل از هیچ آرمی استفاده نمی کنند تا انعطاف بیشتری در پذیرش شرکت ها و رویدادهای مختلف داشته باشند.

تریبون های با آرم
تریبون های با آرم

تریبون فضای داخلی و فضای باز

زمانی که تعداد مخاطبان زیاد باشد و یا رویداد ویژه ای مانند جشن فارغ التحصیلی و سخنرانی انتخاباتی در جریان باشد، از فضای باز استفاده می شود. در این شرایط تریبونی ایده آل است که قابلیت مقاومت در فضای باز را داشته باشد. این سازه ها دوام بیشتری دارند و معمولا ضد آب هستند و یا از یک جنس پلاستیکی سخت تشکیل شده اند.

وجود برند روی تریبون شما در تبلیغات بصری نقش مهمی ایفا می کند.تریبون ثابت و یا قابل حمل

معمولا تریبونها به صورت ثابت ساخته می شوند تا در بلند مدت استفاده شوند. برخی از تریبونها نیز برای حمل و نقل سریع و جابه جایی ساخته می شوند. تریبونهای متحرک برای مواردی مانند نمایشگاه و یا رویداد فضای باز و رویدادهای موقتی استفاده می شوند.

برخی از این سازه ها را می توان از نظر قدی تنظیم نمود تا با توجه به جمع و قد سخنران تغییر یابد. در سخنرانی های با جمعیت زیاد از تریبون بلندتری نسبت به سخنرانی های کلاسی و یا سخنرانی برای گروه سنی دانش آموزان استفاده می شود. این نوع سازه را می توان به راحتی از طریق یک تنظیم کننده دستی یا اتوماتیک تغییر داد و یا حتی به یک میز تبدیل نمود. برخی دیگر هم به صورت ثابت و با یک استاندارد کلی ساخته می شوند.

تریبون ثابت و یا قابل حمل
تریبون ثابت و یا قابل حمل

تریبون پیشرفته و یا ساده

در فضاهای باز و یا سالن های بزرگ که تعداد جمعیت زیاد است معمولا از تریبونی استفاده می شود که انواع سیستم صوتی و الکترونیکی را دارد. این نوع از تریبون تجهیزاتی مانند میکروفون، بلندگو، چراغ هایی برای نورپردازی و گاهی صفحه نمایش دارند. معمولا این تریبونهای ویژه برای مکان های خاص و البته آموزش های چند رسانه ای در مدارس و دانشگاه ها استفاده می شوند. علاوه بر این تریبونهای مدرن قابلیت پخش فیلم، صوت و فایل دارند و می توانند به تبلت و لپ تاپ متصل شوند. البته استفاده کمی دارند و بیشتر افراد سازه های ساده و آشنای همیشگی را می پسندند.

تریبون پیشرفته و یا ساده

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.