به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، در گزارشی از تبدیل شدن ایران به یک مسیر گردشگری محبوب می نویسد.

در این گزارش آمده؛ گردشگرانی که تاکنون به ایران سفر کرده‌اند از دیدن این کشور به‌وجد آمده و عاشق ایران شده‌اند و این باعث شده تا ایران به یک مسیر گردشگری محبوب تبدیل شود؛ اکنون لحظه مناسبی برای بازدید از این کشور است.

ایران یکی از بزرگ‌ترین و ژرف‌ترین تمدن‌های بشری است، تاجایی‌که امکان قدم زدن میان بقایای تخت‌جمشید، که 2500 سال پیش ساخته شده، و همچنین ادای احترام به مقبره کوروش کبیر، یکی از رهبران و مردان سیاسی تاریخ بشر، و بازدید از مقبره‌های سنگی فرزندانش وجود دارد.

سپس می‌توان همانند یک ماشین زمان به جلو پرواز کرد و از قصرهای هزارویک‌شب در دوران اسلامی بازدید کرد و از هنر زیبای اسلامی در مساجد اصفهان و شیراز یا باغ‌های بسیار زیبا که همانند بهشت است لذت برد.

اسلام شیعی تازه در قرن 6 تبدیل به دین رسمی شد. اگر میل به یک سفر معنوی دارید و می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید به قم سفر کنید. به جایی که انقلاب [امام] خمینی از آن آغاز شد. در ایران سایر ادیان نیز ریشه‌ای عمیق دارند و دارای نماینده در پارلمان هستند. در یزد می‌توان از عبادتگاه پیروان زرتشت دیدن کرد، پیامبری که هزار سال قبل از میلاد مسیح به معرفی اخلاق و تمایز میان نیکی و بدی یعنی اهورامزدا و اهریمن پرداخت. همچنین می‌توان از کنیسه‌ها و عبادتگاه‌های قدیمی یهودیان و کلیساهای مسیحی کهن بازدید کرد. در ایران می‌توان بین کویرهای شگفت‌انگیز هزاررنگ و کوهستان‌هایی با قله‌های برفی سفر کرد.”

منبع