گشایش تهران-بلونیا ۲۰۱۵ در باغ موزه قصر

نمایشگاه تهران-بلونیا ۲۰۱۵ در گالری هنر باغ موزه قصر گشایش یافت.

این نمایشگاه طی مراسمی در بعدازظهر جمعه ۱۸ اردیبهشت، با حضور “روبرتا کینی”، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، نوشآفرین انصاری رئیس شورای کتاب کودک و مسئولان انجمن تصویرگران و جمع زیادی از تصویرگران پیشکسوت و جوان و هنردوستان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم علی بوذری به نمایندگی از انجمن تصویرگران توضیحاتی را در مورد نمایشگاه ارائه کرد. وی تهران-بلونیا ۲۰۱۵ را برنامهای در ادامۀ برنامهریزی و ادارۀ غرفه ایران در نمایشگاه بلونیای ۲۰۱۵ توسط انجمن تصویرگران عنوان کرد و از موسسۀ نمایشگاههای فرهنگی به دلیل دعوت از خانم روبرتا کینی تشکر کرد. وی در ضمن از مسئولان باغ موزه قصر ، به دلیل میزبانی و حمایت از این نمایشگاه، و از شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری نیز به دلیل همکاری در برپایی نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.
روبرتا کینی نیز در سخنان خود از حضورش در تهران و در نمایشگاه تهران-بلونیا ۲۰۱۵ ابراز خوشحالی کرد و تصویرگری ایران را توانا و ارزشمند ارزیابی کرد.
نوشین انصاری نیز در بیان اهمیت جایگاه ایران در نمایشگاه بلونیا، ایران را یکی از ۱۶ کشوری عنوان کرد که مسئولان بلونیا از آنها درخواست کردن که برای کاتالوگ ویژۀ پنجاهمین سالگرد تاسیس نمایشگاه، مطلب ارائه دهند و همچنین دو مقاله در زمینۀ وضعیت تصویرگری و نشر ایران در این سال ها به چاپ رسیده است.
این نمایشگاه توسط انجمن تصویرگران و با حمایت باغ موزۀ قصر در قالب چهار بخش شامل آثار راهیافته به نمایشگاه بلونیا ۲۰۱۵، تعدادی از آثار راجر ملو برندۀ جایزۀ هانس کریستین اندرسن، آثار تصویرگران ایرانی راه یافته به نمایشگاه بلونیا طی ۱۰ سال گذشته و کتابهای ایرانی برگزیده در بخش افقهای نو نمایشگاه بلونیا، طی ۵۰ سال گذشته برگزار شده است.
نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۹ به باغ موزه قصر به نشانی انتهای خیابان مطهری، بعداز تقاطع شریعتی، میدان پلیس، به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود.

منبع خبر:  تندیس مگ

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.