نمایشگاه هنر اسلامی در آمریکا

مسجدی واقع در جورجیای آمریکا امسال در اقدامی نوظهور نمایشگاهی از هنر اسلامی را در این منظقه به‌راه انداخت.

مسجدی واقع در جورجیای آمریکا، نمایشگاه هنری در محل این مسجد برگزار کرده که در منطقه بازخورد مثبتی داشته و بسیاری از مردم محلی شهر رازول جورجیا را به این محل جلب کرده است. محمود قاسم یکی از بانیان این نمایشگاه عنوان کرده که بسیاری از بازدید‌کنندگان تا پیش از این هیچ‌گاه نمی‌دانستند چیزی به نام هنر اسلامی هم وجود دارد.

به‌نوشته‌ی پایگاه اینترنتی این مسجد، محمود قاسم می‌گوید: در پی وقایعی که امروز در دنیا رخ می‌دهند، مردم این گوشه‌ جهان ذهنیت بدی نسبت به ما پیدا کرده بودند. خیلی‌ها از ما می‌ترسیدند و صدای اذان آشفته‌شان می‌کرد. مدتی با امام جماعت خودمان رایزنی کردیم که چه کنیم تا این فضای سنگین بشکند. لازم بود آنها بدانند که اسلام دین محبت و مهد زیبایی است و نه آنچه داعش به دنیا نشان می‌دهد. این بود که تنها راه را در این دیدیم که درهای مسجد را به‌‌روی همه باز کنیم و برای این کار چه بهانه‌ای بهتر از هنر.

هنر به‌عنوان یک زبان جهانی به این طایفه یاری رساند تا با دیگر مردم همان منطقه ارتباط گرم و نویی برقرار کنند و این چیزی است که شورای مسجد هم به‌دنبال آن بوده و از سال‌ها پیش با راه‌اندازی کانون مطالعات و آموزش جوانان، از این رهگذر به ارشاد و ترویج اسلام می‌پرداخت. در نمایشگاه یاد شده جدا از آثاری خوشنویسی، سرامیک، نگارگری، فلزکاری و منبت‌کاری اسلامی، شمار قابل توجهی از قالی‌های ایرانی هم وجود دارند که قرار است تا انتهای سال جاری میلادی در فاصله‌ نمازهای یومیه مقابل دید مردمی قرار گیرند که به مسجد می‌روند.

محمد قاسم می‌گوید: از میان این هنرها، انگار قالی بیش از دیگران توجه آمریکایی‌های غیر مسلمان را جلب می‌کند چون بیشتر از بقیه اسمش را شنیده‌اند و تک به تک توی زندگی روزمره‌شان هم نمونه‌هایش پیدا می‌شود. برای همین هم تا پایشان به مسجد می‌رسد اول سراغ قالی‌ها را می‌گیرند و بعد باقی آثار را می‌بینند.

منبع خبر : هنرآنلاین

به نوین‌تندیسی‌ها، امتیاز دهید... 🙂

میانگین امتیازات ۵ از ۵
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:)