بج سینه پارچه‌ای

بج سینه پارچه ای باشه چی میشه؟

به ما باشه از همه چی برای ساخت بج سینه استفاده میکنیم، از پلکسی و فلز گرفته تا پارچه. با پارچه هم بج داشته باشیم جالبه، نههههه؟

بج سینه پارچه‌ ای باشه یا نه؟

هستن کسایی که بج سینه پارچه‌ای رو به بج سینه فلزی یا پلکسی گلاس و … ترجیح میدن. باید بگیم که این برمیگرده به سلیقه شخصیتون. سلیقه‌ای که مورد پسند خیلی ها شاید نباشه اما با این وجود بج پارچه‌ای طرفدارای خاص خودش رو قطعا داره.

بج سینه با هر متریالی که باشه، هم جذابه و هم مورد پسند. حالا یکی میگه از جنس پارچه باشه بهتره، چون هر موقع بخواد هم میتونه با سرعت بالا و دسترسی آسان از اون کار بدوزه و بلافاصله استفاده کنه.

تا حالا از بج سینه پارچه‌ای استفاده کردین؟

ممکن است استفاده کرده باشین، ممکن هم هست استفاده نکرده باشین. به هر حال چه استفاده بکنین و چه استفاده نکنین، مطمئن باشین، ضرر نمی‌کنین. بج سینه پارچه‌ای خوش حس و سبک است و مطمئنا این سبکی شما رو اذیت نخواهد کرد، بنابراین اگر جنس پارچه‌ی مناسبی انتخاب کنین، میتونین سالیان سال به صورت مداوم از اون استفاده کنین و با خیال راحت اون رو بشورید.

در دوخت بج سینه پارچه‌ای، جنس پارچه چقدر تاثیر گذار است؟

100 درصد تاثیر گذار خواهد بود، چرا که اگر جنس نامرغوبی داشته باشد، با دو بار استفاده از هم باز می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود و بالعکس. بنابراین در انتخاب پارچه دقت کنین.

خصوصیات پارچه برای بج سینه‌ پارچه‌ ای :

  1. پارچه سبک و زیاد قابل انعطاف نباشد(کمی دارای انعطاف باشد خوب است.)
  2. از لحاظ ضخامت مناسب باشد(سعی کنین حد وسط را در این مورد انتخاب کنین.)
  3. اگر بج سینه را در خونه خودتون میدوزید، دقت کنین که پارچه‌ای انتخاب شود که مناسب دوخت باشد و زیر چرخ شما رو اذیت نکند.
  4. برای خرید پارچه حتما مشورت لازم رو داشته باشین و سعی کنین با افرادی که در انتخاب تبحر دارند به خرید بروید که بتوانید مناسب‌ترین پارچه برای بج سینه پارچه‌ای انتخاب کنین.

سه مدل برای دوخت بج سینه پارچه‌ای وجود داره:

  1. بج سینه پارچه‌ای با دوخت مستقیم روی لباس
  2. بج سینه پارچه‌ای با سوزن فلزی متحرک یا مگنت
  3. بج سینه پارچه‌ای با ترکیب روبان و سوزن فلزی متحرک یا مگنت
  • بج سینه پارچه‌ای با دوخت مستقیم روی لباس:

مستقیم روی لباس و در جایی که از قبل مشخص شده، دوخته میشه و دیگه قابلیت جا به جایی یا جدا شدن نخواهد داشت.

 

  • بج سینه پارچه‌ای با سوزن فلزی متحرک یا مگنت:

بعد از دوخت بج سینه پارچه‌ای، نوبت به وصل کردن آن روی لباس می‌رسد که میتوانید پشتی بج را از سوزن یا مگنت انتخاب کنید و از طریق سوزنی که چفت می‌شود یا مگنتی که به لباس جذب می‌شود به لباس وصل کنید و هر موقع که نیاز بود، آن را از لباس جدا کنید.

 

  • بج سینه پارچه‌ای با ترکیب روبان و سوزن فلزی متحرک یا مگنت:

این بج سینه با استفاده از پارچه دوخته می‌شود. اما کمی تفاوت با دو نوع دیگر دارد آن هم این است که موقع دوخت، روبان مابین پارچه و پشتی بج سینه قرار می‌گیرد و به هم دوخته می‌شود، که یک حالت رسمی رو برای این کار القا می‌کند. بیشتر برای مراسم فارغ‌التحصیلی یا مراسم مدارس و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاری بسیار شکیل که مناسب شما و مراسم شماست.

نکات مهم برای انتخاب بج سینه  پارچه‌ای :

  • از پارچه مرغوب استفاده کنید تا بج زیباتری داشته باشید.
  • از لحاظ ایستایی بر روی لباس طوری پارچه رو انتخاب کنید که حالت شل شدگی نداشته باشد و به صورت صاف روی لباستون قرار بگیره.
  • میتونین از سوزن برای نگه داشتن آن روی لباس استفاده کنید یا اینکه مستقیم جایی روی لباس را برای آن در نظر بگیرید و بدوزید.
  • بعضی اوقات ممکن است شما بخواهید بج سینه مورد استفادتون نسبت به عوام متفاوت‌تر باشد، بنابراین به دنبال جایگزین کردن هستین که پیشنهاد می‌کنیم از پشتی مگنت استفاده کنین.
  • بج پارچه‌ای باید با پارچه‌ای دوخته شود که وقتی در حال اتو کردن لباس هستید، دچار برق نشود و راحت اتو شود.
  • پارچه بج سینه باید طوری باشد که رنگ ندهد، هم در شستشو و هم موقع اتو کردن لباس، چرا که اگر به لباس دوخته شود باعث آسیب رساندن به لباس می‌شود و موقع اتو کردن هم باز به لباس شما آسیب می‌زند.
  • از روبانی استفاده کنین که تا به جایی گیر کرد، دچار آسیب و پود پود شدن نشود.

ایده برای پشت بج سینه پارچه‌ای:

  1. میتونین از روبان یا تکه پارچه‌ای مستعطیلی برای پشتی بج سینه استفاده کنین. به این صورت که اگر روبان باشد، برش بزنید و با دوخت به بج سینه بدوزید. قسمتی از لباس رو سوراخ ریز کنید و روبان رو از اون رد کرده و به هم گره بزنید. لطفا برای تست از تکه پارچه‌ای که قابل استفاده نیست، استفاده کنید.
  2. میتونین بج سینه پارچه‌ای را بدوزید و برای وصل کردن آن از تکه روبان یا تکه پارچه‌ی مستطیلی از قبل دوخته شده استفاده کنید. برای وصل کردن آن روی لباس، بهتر است که لباسی باشد توری یا لباسی که روی آن تور دوخته شده باشد، چرا که باعث سوراخ شدن لباس نمی‌شود و از تور قابل رد شدن است. (سعی کنید توری باشد که روبان یا پارچه مستطیلی قابل رد شدن باشد.) بلافاصله وصل کنین و به هم گره بزنید که زمین نیفتد و گم نشود.

توجه داشته باشد که از نزدیک دیدن جنس پارچه و اینکه آیا میشود برای بج سینه پارچه‌ای استفاده کرد، خیلی مهم است. چرا که اگر پارچه نازک باشد، انتظار بج سینه خوب نباید داشته باشید و بالعکس اگر پارچه از ضخامت مناسبی برخوردار باشد، برای دوخت و لیزر کردن طرح با دستگاه اذیت کننده نباشد. این نکاتی که عنوان شد بسیار مهم است، اگر به آن توجه شود باعث موفقیت شما در نوع انتخاب پارچه خواهد بود، پس بیشتر بخوانید و تحقیق کنید تا بتوانید بهترین حالت ممکن برای نوع پارچه خود را انتخاب کنید.

این مقاله توسط تیم نوین تندیس برای آگاهی شما نوشته شده است تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و راحت‌ترین انتخاب رو داشته باشید.