لوح تقدیر لمینیت یا مولتی استایل

لوح تقدیر لمینیت یا مولتی استایل چیست؟

از گذشته مولتی استایل یا لمینت که در لوح تقدیر استفاده می‌شود، اطلاعی دارید؟

لوح تقدیر لمینیت یا مولتی استایل

نداشته باشید هم زیاد مهم نیست چون ما اینجا از گذشته تا حالش رو براتون ردیف می‌کنیم اونم، با نوشته‌ها و توضیحاتمون.

این رو در نظر داشته باشید که بهترین راه‌حل یادگیری در هر زمینه‌ای آگاهی است. آن هم، با مطالعه کردن و خواندن مطلب یا مقاله در مورد موضوعی که به دنبال اون هستیم. کار زمان بری نیست فقط کافی است از جای درست آن، مطلب را بخوانیم، همین.

مولتی استایل در واقع فلز نیست اما کاربرد بسیار زیادی در ساخت لوح تقدیر دارد. در گذشته نیز با نام مولتی استایل از کشور اتریش وارد کشورمان ‌شد اما امروزه این نام به لمینت تغییر پیدا کرده است و از کشور چین وارد ایران می‌شود.

مولتی استایل یا لمینت در واقع صفحه پلاستیکی سیاهی است که یک روکش رنگی بر روی آن قرار گرفته است. حالا این روکش نیز در چند رنگ وارد بازار شده که هر کسی طبق سلیقه‌ی خود، رنگ دلخواهش را برای کار خود انتخاب کند.

رنگهایی که برای مولتی استایل به کار رفته است:

  1. نقرهای
  2. طلایی
  3. برنز

در واقع این روکش بر روی مولتی استایل تغییرات به سزایی رو ایجاد کرده است و  زیبایی به خصوصی رو در او به وجود آورده و باعث شده که استایل مولتی استایل به کلی تغییر پیدا کند.

صفحه مولتی استایل یا لمینیت در ابعاد 60 در 120 سانتیمتر تولید می شود و جنس آن از نوعی پلیمر است که در در برابر حرارت لیزر آب نمی شود و به خوبی برش می خورد. روی این صفحه پلیمری که معمولا به رنگ سیاه است لایه نازکی از یک پلیمر براق پوشیده شده است که تنوع رنگی زیادی دارد اما معمولا سه رنگ متالایز پرطرفدار دارد که ما هم از آنها بیشتر استفاده می کنیم و آن رنگ های طلایی، نقره ای و برنز (مسی) است.

مورد دیگری که درباره رنگ مولتی استایل هست این است که هم روکش رنگی آن می تواند براق باشد یعنی مانند آینه عمل می کند و هم به صورت مات و خش دار است که ما باز هم از نوع خش دار که جلوه بسیار زیبایی دارد استفاده می کنیم.

ورق های مولتی استایل مزایای فراوانی دارند که باعث محبوبیت آنها بین تولید کنندگان لوح تقدیر شده است:

  1. قابلیت حک لیزر که می توان با کیفیت بسیار بالا و توسط لیزر متون تقدیر و طرح های مورد نظر را بر روی آن حکاکی کرد. پس از حکاکی لیزری لایه نازک رنگی که به رنگ های طلایی، نقره ای یا برنز است برداشته می شود و لایه زیرین که مشکی رنگ است ظاهر می گردد و به این صورت متن یا طرح مورد نظر نمایان می‌شود.
  2. قابلیت برش لیزر که می توان هر شکلی را که طراح آماده می‌کند بر روی آن برش داد و حتی اشکال داخلی که در پلاک های فلزی مشکل ایجاد می کردند و زمان زیادی نیاز داشتند به راحتی اجرا می شود. در هنگام برش لیزر لبه‌ها بنا بر کیفیت دستگاه لیزر می توان خیلی نرم و بدون دندانه اجرا شود که این هم یکی دیگر از مزیت های پلاک های لمینیت یا مولتی استایل است.
  3. قابلیت چاپ مستقیم بروی پلاک های مولتی استایل یکی از تکنیک های جدید است که در چند سال اخیر بسیار پر طرفدار شده و ما هم در نوین تندیس با در اختیار داشتن به روز ترین دستگاه های چاپ مستقیم (فلت‌بد) می‌توانیم هر طرح با هر رنگی را بر روی لوح‌های تقدیر با کیفیت و ماندگاری بالا چاپ کنیم. تکنولوژی چاپ فلت بد با جوهر یو وی کار می‌کند و طرح مورد نظر پس از چاپ به وسیله اشعه یو وی خشک شده که باعث مقاومت و ماندگاری بیشتر آن می شود.
  4. سرعت بالا و کیفیت مناسب لوح تقدیر از جنس مولتی استایل باعث شده که ما تقریبا در نود درصد مواقع و به درخواست مشتری از آن در لوح های تقدیر استفاده کنیم و همچنین در مواقعی که شما زمان کافی ندارید این متریال بسیار کار ساز است.

سوال داشتید یا تمایل به دیدن نمونه کار دارید، می‌توانید وارد سایت نوین تندیس بشید و با جستجو کردن، مورد درخواستی خود را پیدا کنید و با توجه به دیدن اونها، نمونه ذهنی خود را به ما سفارش دهید. به امید روزی که ما از اولین افرادی باشیم که لوح تقدیر شما را می‌سازیم.