تندیس کریستال

Crystal awards

تندیس کریستال

تندیس کریستال چیست و چه کاربردی دارد؟

اول در مورد خود ماده کریستال صحبت کنیم و ببینیم که از چه و چگونه ساخته می شود.

کریستال مانند شیشه از سنگ سیلیس به دست می آید ولی فرآیند تولید و فرآوری آن متفاوت است.

در شیشه که از ذوب و پالایش سنگ به ماده شفاف می رسیم که در دمای بسیار بالا تبدیل به مایع و خمیر گداخته ای می شود و می توان در حالت خمیری آن را شکل داد.

شیشه گران ماهر به وسیله ابزار مخصوص به آن شکل می دهند و با آن ظروف مختلف و حتی در رنگ های زیبا تولید می کنند.

تندیس سازمان فناوری نانو

نوع دیگری از این مواد بلور است که از ترکیب مقدار ناچیزی در حد زیر ده درصد سرب با شیشه تولید می شود و شفافیت آن بالا است و در آخر کریستال است که از ترکیب شیشه با حدود بیش از بیست درصد سرب به دست می آید و جرم حجمی بیشتری نسبت به بلور دارد و قابلیت های بیشتری برای تراش در آن وجود دارد و معمولا با روش قالبگیری ساخته می شوند.

حال می رسیم به تندیس کریستال که باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان تندیس استفاده کرد.

معمولا تندیس کریستال از چند قطعه اشکال مختلف کریستالی ساخته می شود و در تندیس هایی که بیش از یک قطعه دارند بدنه و پایه جداگانه به هم وصل می شوند.

در ساخت تندیس کریستال هم باید دقت زیادی داشت تا محصول نهایی بدون عیب و ناخالصی باشد.

البته باید عرض کنم که قطعاتی که برای این محصول استفاده می شوند کاملا متفاوت با ظروف کریستالی می باشند و تا الان امکان ساخت آنها در ایران فراهم نبوده است در صورتی که کارخانه های معروفی در ایران هستند که ظروف بلور و کریستال با کیفیتی تولید می کنند.

تندیس کریستالی ستاد نانو

تندیس کریستال به چه شکل هایی ساخته می شود؟

تندیس کریستالی بیشتر با شکل مکعبی آن شناخته شده است و عموم مردم فکر می کنند که برای تندیس فقط مدل مکعب وجود دارد البته باید عرض کنم که ابعاد مختلف مکعب و اندازه های متفاوت در ایران برای ساخت تندیس استفاده می شود مثلا مکعب مستطیل کوچک 5 در 5 سانتیمتر تا ابعاد 10 در 20 سانتیمتر که جزو ساده ترین انواع تندیس کریستالی هستند.

در کنار مکعب های معروف اشکال دیگری مانند لوح تندیس هم از جنس کریستال وجود دارد که با بدنه شفاف و رنگی از آنها استفاده می شود که اصطلاحا به آنها تندیس کریستال تخت می گوییم.

معمولا این مدل تندیس از بدنه با اشکال مختلف مانند صخره یا چند وجهی وجود دارد که با ضخامت حداکثر سه سانتیمتر می باشد و می توان در آن از متن اختصاصی و لوگو و طرح مورد نظر مشتری استفاده کرد ولی دیگر امکان حک سه بعدی به معنای واقعی وجود ندارد و می توان مقداری نوشته ها و شکل های مختلف را ضخیم تر و در اصطلاح بعد دار کرد.

تندیس کریستالی نانو مجموعه آریان

چگونه درون تندیس کریستال حکاکی می شود؟

روش اجرای آنها هم معمولا با استفاده از لیزر سه بعدی انجام می شود که در داخل کریستال اشکال مورد نظر را حک می کند. برای اطلاع عرض کنم که لیزر سه بعدی یا 3D به این صورت عمل می کند که دو اشعه لیزر به صورت غیر متمرکز بر روی کریستال تابانده می شود و برای آنکه طرح را حکاکی کند باید درون کریستال و در نقطه مورد نظر به هم برخورد کنند تا نقطه بسیار کوچکی در حد دهم میلیمتر از کریستال را بشکنند و برای ایجاد طرح کلی که قبلا در نرم افزار سه بعدی طراحی شده است این نقاط یکی یکی در کنار هم ساخته شده و در نهایت شکل کلی که مجموعه ای از نقاط ریز شکسته شده کریستال است را تشکیل می دهند.

گاهی اوقات مشتریان از ما انتظار ساختن شکلی رنگی درون کریستال را دارند که باید بگویم این به هیچ عنوان امکان ندارد و طبق توضیح داده شده فقط شما این اشکال سه بعدی زیبا را که درون کریستال مشاهده می کنید از بیرون به آن اضافه نشده و شکست های ریز درون آن و از خود کریستال است.

تندیس آکریلیک عکاس

سفارش تندیس کریستال چگونه است و حدود قیمت تندیس کریستال چقدر است؟

  • ما در مجموعه نوین تندیس با استفاده از آخرین تکنولوژی های طراحی و تولید تندیس توانسته ایم تندیس های کریستال متفاوتی را تولید کنیم و با استفاده از به روز ترین دستگاه های حک سه بعدی نظر مشتریان عزیز را جلب نماییم.
  • تندیس کریستال یکی از ده ها مدل تندیس در مجموعه ما می باشد. ما از انواع متریال ها مانند چوب، سنگ، رزین، فلز برنز و پلکسی گلاس هم تندیس های فاخر و زیبایی تولید کرده ایم.
  • شما با تماس با واحد فروش و ارسال موضوع و متون خود طرح های متنوعی مناسب رویداد خود از ما تحویل بگیرید.
  • حدود قیمت این محصول معمولا در ردیف تندیس های نفیس قرار می گیرد و به ماده اولیه با کیفیت و فرآیند لیزر خاص و وارداتی  بودن اکثر قطعات کریستال مربوط می شود و قیمتی بالاتر از تندیس های پلکسی و رزین دارد.

تندیس کریستال نگار با حک

ما در نوین تندیس دست به ابتکاراتی هم زده ایم و مشابه تندیس های کریستال را برای کاهش قیمت با ورق آکریلیک هم تولید کرده ایم که قابلیت چاپ مستقیم را هم دارد و نمونه های ساخته شده را در سایت و فروشگاه آنلاین نوین تندیس می توانید مشاهده کنید.