صندوق ارتباط با مدیریت

صندوق ارتباط با مدیریت گنجی پنهان در سازمان شما !

با گسترش تکنولوژی و پیچیدگی سازمان‌ها همراه با به روز شدن علم مدیریت، بسیاری از مدیران موفق در پی کشف الگوهای مناسبی هستند تا بتوانند سازمان تحت نظارت خود را بهتر اداره کنند.

برای رسیدن به این هدف می‌بایست یک مدیر به تمام گوشه و کنار فرآیند‌‌‌‌‌ها و تغییرات در آن سازمان احاطه داشته باشد. او می‌‌بایست از نظرات پرسنل خود درباره شرایط شرکت یا کارخانه آگاهی پیدا کند.

یک مدیر موفق در همه زمینه‌ها باید از نظرات کارگران و کارمندان تا مدیران میانی و عالی خود اطلاع داشته باشد تا بتواند در تصمیم‌گیری‌ها به درستی عمل نماید.

برای این امر روش های بسیاری وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد اما یافتن بهترین راه کار یک مدیر با تدبیر است.

انواع ارتباطات در محیط کار چیست؟

ما در شروع بحث از گنجینه‌ای نام بردیم که می تواند راهی برای نزدیک شدن به آرمان‌های یک مدیر موفق در سازمان باشد و آن صندوق ارتباط با مدیر عامل است.

آیا برای ارتباط راه های دیگری هم وجود دارد یا اصلا چه روش ها و چند راه برای ارتباط برقرار‌کردن با افراد گوناگون در یک شرکت یا موسسه و حتی یک سازمان عریض و طویل وجود دارد.

پرسنل یک سازمان برای مقاصد زیر با هم ارتباط برقرار می‌کنند:

  • مذاکره
  • جلسات گروهی برای هم‌اندیشی
  • مشورت با همکار یا مدیر
  • نظر سنجی در مورد ماموریت‌های محول شده
  • گرفتن تایید دستورات مدیران
  • مشاوره با مدیران گروه
  • بحث های خارج از کار

و بسیاری از امورات دیگر که باعث ارتباط کلامی و حتی نوشتاری بین پرسنل یک سازمان می‌شود.

پرسنل یک سازمان به وسیله چه ابزاری با هم ارتباط برقرار می‌کنند؟

خوب برای جواب به این سوال اول باید ببینیم که اندازه سازمان مذکور در چه حد است؟

آیا یک شرکت کوچک با تعداد انگشت شمار کارمندان یا یک سازمان بزرگ با چارت سازمانی پیچیده با گروه های مختلف و چند صد نفری کارمندان است.

سازمان شما در هر اندازه و شکل که باشد؛ باید فضای آزاد برای تبادل اطلاعات و نظرات در آن وجود داشته باشد. یکی از سموم هر سازمان ایجاد فضای بسته و خشک است که کارمندان در آن حق گفتگوی آزاد را ندارند و نمی‌توانند درباره مسایل مختلف حتی امور خارج از کار تبادل اطلاعات نمایند.

این جو سنگین باعث بی اعتنایی اشخاص نسبت به عاقبت سازمان می شود و شما دیگر نمی‌توانید از نظرات مفید پرسنل خود مطلع شوید. حالا اگر جو دوستانه‌ای در شرکت باشد؛ کار چگونه پیش می رود.

پرسنل یک شرکت با چه ابزاری با هم و مدیران ارتباط برقرار می‌کنند؟

  • تلفن
  • شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و …
  • نامه‌های رسمی
  • صندوق ارتباطات
  • صندوق ارتباط با مدیرعامل
  • صندوق نظرسنجی
  • صندوق پیشنهادات و انتقادات

هریک از این ابزار برای نوع خاصی از ارتباط کاربرد دارد:

  • صندوق ارتباطات

برای ایجاد فضای صمیمی در تعامل نظرات تمام پرسنل در زمینه تصمیم گیری های کاری استفاده می شود.

افراد می توانند نظرات خود را در این صندوق بیندازند تا دیگران هم از ایده آنها در حل مسایل مطرح شده یا تصمیم گیری های عمومی شرکت مطلع شوند.

البته یک خاصیت جذاب این صندوق پنهان ماندن هویت افراد نظر دهنده می ‌باشد.

  • شبکه های اجتماعی

برای رها شدن از فشار کار و کمی گپ خودمانی در ساعت کاری استفاده می شود. البته زیاده روی در هر کاری درست نیست!

  • صندوق ارتباط با مدیرعامل

برای کارمندان:

این صندوق ابزاری بسیار کاربردی و سودمند برای مدیران است تا بتوانند از پیشنهادات و نظرات زیر دستان خود مطلع شوند و حتی انتقادات سازنده آنها را دریافت کنند زیرا در حالت عادی شاید کسی نخواهد حتی با یک انتقاد سازنده در معرض خطر اخراج قرار بگیرد!

خوب شما یک کارمند دلسوز هستید و آینده شرکت برایتان مهم است اما چگونه باید مشکلات را برای مدیر خود بازگو کنید و یا از بد‌‌رفتاری یک مدیر یا سر‌‌‌‌کارگر با کارگران زیر دست انتقاد کنید. شاید با این کار زیر‌ آب شما را بزنند یا برای شما دردسر ایجاد کنند. بله  بهترین راه این است که آزادانه حرف خود را بزنید ولی برای شما هم دردسری درست نشود. استفاده از صندوق ارتباط با مدیریت یک راهکار ساده اما کارآمد است.

برای ارباب رجوع:

خوب یک ارباب رجوع به اداره‌ای وارد شده و کارش به علت کم کاری توسط کارمند مربوط انجام نشده است. حال او ناراضی است و این نارضایتی را با دیگر افراد حاضر در صف مراجعین در میان می گذارد.

ادامه این روند باعث ضربه به سازمان می شود و شاید کارمند خاطی هم به بی مسوولیتی خود ادامه دهد.

اما زمانی که شما جلوی چشم همه یک صندوق ارتباط با شخص اول سازمان را نصب کرده‌اید امکان کم کاری کارمندان نیز به حداقل می رسد.

خلاصه

اگر می خواهید یک راهکار ساده و کاملا کاربردی با هزینه ای کم داشته باشید تا بتوانید از ضرر های بزرگ مادی و معنوی سازمان خود جلوگیری کنید حتما به فکر یک صندوق ارتباط مستقیم با مدیر عامل باشید. مجموعه نوین تندیس نزدیک به دو دهه است در امر طراحی و ساخت صندوق با اشکال و کاربردهای متنوع فعالیت می کند.

انواع صندوق های دیواری و ایستاده از جنس چوب، پلکسی و فلز و با عنوان های  « صندوق پیشنهادات و انتقادات »، « صندوق نظر سنجی »، « صندوق رای گیری »، « صندوق ارتباطات »، « صندوق پست درون سازمانی » و « صندوق ارتباط با مدیریت » طراحی و تولید می کند.

شما می توانید در سایت نوین تندیس نمونه کارهای ساخته شده را ملاحظه نمایید. البته یک راه کار جدید هم برای کسانی که زمان محدودی دارند ترتیب داده ایم و آن ساخت صندوق های آماده و خام است که به راحتی می توانید با لوگو و نوشته خود آن ها را به صورت کاملا اختصاصی از ما تحویل بگیرید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد لطفا اگر نظر یا انتقادی از ما دارید در منوی تماس با ما از طریق فرم پیشنهادات با ما در میان بگذارید.