صندوق دیواری

 

صندوق دیواری پیشنهادات و انتقادات یک وسیله کاربردی برای مدیران موفق!

شما برای اینکه بتوانید در ارتباط با مراجعین و پرسنل خود جانب احتیاط را رعایت کنید تا هر دوی آنها رضایت نسبی از روند انجام کار خود را داشته باشند می بایست حرف های هر کدام را بشنوید و به آن ترتیب اثر دهید. آیا می توان بدون برخوردن به هر کدام طرف دیگری را گرفت یا راه دیگری هم برای عمل به انتقادات آنها وجود دارد. بله یک راهکار ساده و در دسترس استفاده از یک صندوق دیواری نظرات یا پیشنهادات است که هر شخصی بتواند به راحتی نظر، پیشنهاد یا انتقاد و اعتراض خود را به نظر شما برساند اما!! برای نتیجه مطلوب نیاز است که نکات مهمی را رعایت کنید که در این مقاله به شما خواهم گفت.

انواع صندوق دیواری کدام است؟

صندوق دیواری از لحاظ نوع کاربرد چند نوع دارد:

  • صندوق دیواری ارتباط با مدیر عامل

هر گاه که بخواهید نظرات مستقیما به شما برسد و هیچ فرد دیگری از آن اطلاع نداشته باشد از این صندوق استفاده کنید. البته حتما روزی یک بار به صندوق سر بزنید و نامه ها را خالی کنید.

  • صندوق دیواری پیشنهادات و انتقادات

این صندوق فقط برای درد دل ارباب رجوع و پرسنل است و لازم است شخص مورد اعتماد و امین از محتویات آن مطلع گردد و همچنین به نظرات و انتقادات ترتیب اثر بدهد.

  • صندوق دیواری نظرسنجی

گاهی سوالی در مجموعه مطرح می شود و پرسنل نیاز است که نظرات خود را بیان کنند پس این صندوق در آن مورد خاص بسیار کارآمد خواهد بود.

  • صندوق دیواری رای گیری

در یک سازمان گاهی نیاز است که شخصی را افراد به صلاح‌دید و با رای اکثریت انتخاب کنند تا آن جایگاه نصیب شخصی که بیشترین محبوبیت را دارد شود پس یک صندوق رای گیری کارایی خوبی خواهد داشت.

در بعضی از شرکت ها و مخصوصا شرکت هایی که کار خدماتی یا تحقیقاتی انجام می‌دهند نیاز است که افراد هر گروه ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و نظر و ایده های دیگران را نیز مطالعه کنند که در این مورد خاص صندوق ارتباطات کارآمد خواهد بود. البته در پرانتز عرض کنم که یک گروه تلگرامی هم می تواند این کار را بکند اما اگر بحث امنیت اطلاعات در میان باشد باید احتیاط بیشتری کرد.

  • صندوق دیواری ارسال و پست

هر نامه ای که قرار است به بیرون از مجموعه انتقال پیدا کند بهتر است درون این صندوق قرار بگیرد تا مسؤول مربوطه آنها را برداشته و ارسال کند.

همان طور که مطالعه کردید در موارد بالا شکل و شمایل صندوق فرقی ندارد ولی محتوای داخل آن و کاربرد و استفاده‌ای که افراد از آن می کنند کاملا متفاوت است.

 

روش های استفاده صحیح از صندوق دیواری چیست؟

نکات مهمی که می بایست در استفاده از صندوق دیواری رعایت کرد را بیان می کنم تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید و هم بهره‌وری آن را بیشتر کنید.

  • همیشه صندوق دیواری را تمیز نگه دارید تا جلب توجه کند و اینکه افراد رغبت استفاده از آن را داشته باشند؛ حتی شده یک نفر مسؤول نظافت هر روزه آن باشد.
  • حتما خودکار و برگه سفید در کنار صندوق داشته باشید تا افراد برای استفاده از آن دچار زحمت نشوند. البته خاطر نشان کنم که نوین تندیس در کنار صندوق‌های دیواری دو محفظه جای برگه تعبیه کرده است.
  • هر روز صندوق دیواری پیشنهادات و انتقادات را چک کنید و آن را خالی کنید.
  • حتما به موارد نوشته شده هر چند کوچک و بی اهمیت دقت کنید و ترتیب اثر دهید تا افراد برای موارد مهم هم مشتاق شوند و نظرات و پیشنهادات اثربخش خود را ارایه نمایند.
  • همواره برای موضوعات مختلف از صندوق های مجزا استفاده کنید تا بهتر بتوانید از نظرات مفید افراد در هر موضوع خاص بهره‌مند شوید.

چگ.نه یک صندوق دیواری سفارش دهیم؟

مجموعه نوین تندیس نزدیک به دو دهه است که انواع ملزومات اداری و هدایای تشریفاتی را طراحی و تولید می کند و از ابتدا هم فروش صندوق دیواری را در برنامه خود قرار داده است. شما با یک راهکار بسیار ساده می توانید از انواع صندوق های این مجموعه استفاده کنید. برای خرید صندوق دیواری فقط لازم است که یکی از متن های کوتاه پیشنهادی ما را انتخاب کنید و همچنین لوگوی شرکت یا مجموعه خود را برای ما ارسال کنید. حتی می توانید متن کوتاهی به سلیقه خود برای ما بفرستید. سپس طراحان ما طرح اولیه را بر اساس نیاز شما آماده و برایتان به صورت طرح سه بعدی ارسال می‌کنند و پس از تایید طرح تنها در زمان کوتاهی صندوق شما برایتان به هر نقطه‌ای از ایران یا کشورهای همسایه که بخواهید ارسال خواهد شد.