صندوق نظرسنجی

امروزه هر سازمانی با وجود تکنولوژی و پیشرفت ارتباطات می تواند بسیاری از موانع را پشت سر بگذارد.

برای هر وظیفه ای تخصصی ایجاد شده است که افراد گوناگونی می توانند با سطح سواد و تجربه آن وظایف را با درجات کیفی مختلف انجام دهند.

اما آیا نظارت بر درستی انجام وظایف و اینکه رضایت مشتریان و کارمندان در هر موقعیتی و برای هر خدماتی برآورده می شود یا نه ! جای سوال است؟

بله به غیر از نیاز به انجام وظیفه، نظارت بر آنها نیز ضروری می باشد و برای هر عملی وسیله ای مورد نیاز است.

به نظر شما چه ابزار نظارتی در یک سازمان می تواند وجود داشته باشد؟

مهمترین وسایل نظارتی چه هستند؟

شاید ذهن شما بیشتر به سمت دوربین مدار بسته رفت! اما ابزار مهم دیگری هم برای نظارت وجود دارد و آن صندوق نظرسنجی یا صندوق پیشنهادات است.

صندوق نظرسنجی چیست؟

صندوق نظر سنجی یک نیاز مهم در هر سازمان است تا یک مدیر موفق بتواند از پیشنهادات و انتقادات پرسنل خود در مورد روش های مدیریت خود و مشکلات و معضلات هر بخش اطلاع پیدا کند.

همچنین ارباب رجوع سازمان شما می تواند نظرات خود را درباره نحوه‌ی پاسخگویی و سرویس‌دهی کارکنان بیان کند. این امر مزایای بسیاری دارد که به چند مورد در زیر اشاره می کنم:

  • یکی از مهمترین اثرات وجود صندوق نظرات یا پیشنهادات و انتقادات برای ارباب رجوع این است که تمام کارکنان شما در برخورد با تک‌تک مشتریان دقت لازم را به خرج می دهند و می دانند که در صورت ارایه ناقص خدمات یا بداخلاقی با مشتریان مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت.
  • مورد بعدی اینکه ارباب رجوع شما نیز به راحتی و بدون دغدغه می تواند نظرات و پیشنهادات خود را بر روی برگه نوشته و با شما در میان بگذارد.
  • حسن دیگر صندوق نظرات این است که وجهه‌ی سازمان شما به عنوان یک مجموعه پاسخگو و تکریم کننده ارباب رجوع شناخته می شود.

اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است که روش های درست استفاده و مراقبت از صندوق نظرسنجی را هم بدانیم.

برای اینکه بتوانیم به حداکثر بازدهی در استفاده از اینگونه صندوق ها در سازمان خود برسیم باید به نکات زیر توجه کنیم:

  1. هر روز باید صندوق نظرسنجی را بررسی و آن را خالی کنید.
  2. حتما به نامه های درون صندوق پاسخ دهید و پاسخ خود را به طریقی به گوش نویسنده نامه برسانید. مثلا در گروه یا شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارید.
  3. همیشه صندوق خود را تمیز و پاکیزه نگه دارید.
  4. صندوق را در جای درست و در دسترس کارمندان و مشتریان قرار دهید.
  5. انتقادات را بیشتر از پیشنهادات جدی بگیرید زیرا یک سازمان پیشرو همواره از اشتباهات خود درس می گیرد و آنها را تکرار نمی‌کند.

حال به انواع صندوق نظرسنجی از نظر شکل و اندازه می پردازیم.

این مدل صندوق بر اساس مکان استفاده که شامل فضای داخلی یا فضای خارجی می باشد و همچنین اندازه محیط مورد استفاده که می تواند یک اتاق کوچک یا یک سالن بزرگ باشد؛ متفاوت است:

  • صندوق نظرسنجی رومیزی که برای اتاق های کوچک یا روی پیشخوان و حتی برای مواقعی که می خواهید از آن به صورت سیار استفاده کنید بسیار گزینه مناسبی است.
  • صندوق نظرسنجی دیواری که در اندازه متوسط ساخته می شود و بر روی دیوار در کنار ورودی سالن یا مکان های پر رفت و آمد نصب می شود.
  • صندوق نظرسنجی ایستاده که برای سالن های بزرگ مناسب است و در کنار ستون‌ها و در جاهای پر‌ تردد مانند سالن انتظار فرودگاه یا سالن اجتماعات نصب می شود.

متریال ساخت صندوق نظرسنجی چیست؟

اینگونه صندوق از نظر متریال و جنس ساخته شده نیز به چند نمونه زیر  تقسیم می شود:

  • صندوق نظرسنجی پلکسی گلاس یا آکریلیک
  • صندوق نظرسنجی فلزی
  • صندوق نظرسنجی چوبی یا ام دی اف

برای خرید صندوق نظرسنجی چه کنیم؟

مجموعه نوین تندیس با نزدیک به دو دهه فعالیت در زمینه ساخت انواع محصولات کاربردی سازمانی و هدایای تشریفاتی تاکنون تعداد زیادی از انواع صندوق های مختلف را طراحی و تولید کرده است و شما می توانید برای دیدن نمونه های ساخته شده به سایت نوین تندیس سر بزنید و از انواع متنوع صندوق انتخاب کنید و سفارش دهید.

همچنین می توانید با تماس با مشاوران با تجربه ما در تیم فروش نوین تندیس بهترین و مناسب‌‌ترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشید.

شما با ارسال لوگو و متن مورد نظر خود می توانید طرح صندوق اختصاصی خود را از ما دریافت کنید و قبل از اجرا نظرات خود را برای اصلاح با ما در میان بگذارید.

در سفارشات خود می توانید از طرح های آماده ما در قسمت فروشگاه نوین تندیس نیز انتخاب کنید و تنها در 48 ساعت صندوق خود را به صورت کاملا اختصاصی با لوگو و متن مورد نظر خود از ما تحویل بگیرید.