صندوق پیشنهادات و انتقادات

شاید در سازمان خود ارباب رجوع هایی را دیده باشید که از نحوه خدمات رسانی و پاسخگویی پرسنل راضی نبوده‌اند یا گاهی اوقات صدای فریاد و اعتراضشان در دفتر شما شنیده شده است و کسی هم پاسخگوی اعتراض او نبوده.

شاید با خود فکر کرده‌اید که چی می شد اگر می توانستید پیشنهاد و انتقاد او بدون غوغا و هیاهو به دست شما برسد.

بله درست است هر کاری نیاز به ابزار و راهکار مناسب خود دارد. وجود یک صندوق پیشنهادات و انتقادات می تواند کاری هوشمندانه باشد تا هر کسی بتواند نظرات خود را بدون کم و کاست بیان کند.

انواع صندوق پیشنهادات و انتقادات چیست؟

اینگونه صندوق ها انواع گوناگونی دارند.

ابتدا از لحاظ جنس یا مواد اولیه ساخته شده اشاره می کنم:

از لحاظ نوع استفاده:

  • صندوق ارتباط مستقیم با مدیر عامل
  • صندوق نظرسنجی یا نظرات
  • صندوق تکریم ارباب رجوع

از لحاظ شکل و اندازه:

  • صندوق دیواری
  • صندوق ایستاده
  • صندوق رومیزی

چه موقع به صندوق پیشنهاد و انتقاد نیاز پیدا می کنیم؟

شما در هر کسب و کاری که باشید حتما به یک صندوق پیشنهادات و انتقادات نیاز دارید و در هر مرحله از کار می‌بایست نظرات پرسنل یا مصرف‌کنندگان محصول یا خدمات خود را بدانید.

مثلا یک مدیر باشگاه ورزشی می تواند از نظرات و ایده های ورزشکاران استفاده کند تا به بهره‌وری بالا در کار دست پیدا کند.

شاید پرسنلی به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کند یا شاید جای دستگاهی خوب نیست یا یکی از ورزشکاران رفتار ناشایستی در باشگاه دارد و بسیاری از موارد دیگر که می تواند به بهبود محیط مجموعه به شما کمک کند.

چگونه از صندوق پیشنهادات و انتقادات استفاده کنیم؟

مانند هر ابزار و وسیله ای که یک دستورالعمل استفاده دارد؛ برای صندوق پیشنهادات هم قوانینی برای استفاده بهینه و مفید وجود دارد. در زیر به چند راهکار موثر برای بهبود بهره‌وری از صندوق انتقادات و پیشنهادات اشاره می کنم:

  • همیشه صندوق خود را تمیز و پاکیزه نگه دارید! زیرا کسی سمت یک صندوق پیشنهادات چرک و گرد و خاک گرفته نمی‌آید چه برسد که از آن استفاده کند.
  • همیشه یک خودکار پایه دار یا معمولی و چند برگه کاغذ در کنار صندوق پیشنهادات و انتقادات وجود داشته باشد تا در هر لحظه که شخصی لازم دانست از آن استفاده کند.
  • صندوق شما باید در بهترین لوکیشن و در دید‌‌رس عابرین و پرسنل باشد تا علت و ضرورت استفاده از آن فراموش نشود.
  • صندوق ها را هر روز و حتی الامکان روزی دو بار چک کنید تا در صورت وجود نامه پیشنهاد یا انتقادی، در زمان مناسب به آنها رسیدگی شود.
  • حتما و حتما به نامه ها ترتیب اثر دهید یا اگر هم از نظر شما موضوع مهم یا لازم برای اجرا نیست؛ به طریقی نویسنده نامه را از بررسی آن مطلع کنید.
  • حتما برای سالن های بزرگ از نوع صندوق ایستاده استفاده کنید تا هم برای استفاده کاربر راحت باشد زیرا هم جای تکیه گاه و نوشتن دارد و هم خودکار پایه دار متصل و همچنین صندوق در معرض بهتر دید قرار می گیرد.
  • از نوشته مناسب بر روی صندوق پیشنهادات و انتقادات استفاده کنید تا هدف استفاده از آن برای اشخاص مشخص باشد و همچنین شخص بررسی کننده نامه ها مشخص شود.
  • بهتر است برای هر مقصودی یک صندوق در نظر گرفته شود تا اشخاص نکاتی که لازم است در محیط کار به آنها توجه کنند را بدانند و برای هر مورد نظرات خود را در صندوق مربوطه بیندازند.

سفارش صندوق پیشنهادات و انتقادات چگونه است؟

ما در مجموعه نوین تندیس انواع صندوق را تولید می کنیم. ما معمولا صندوق ها را از جنس پلکسی گلاس و ام دی اف می سازیم.

برای خرید صندوق پیشنهادات و انتقادات ابتدا می بایست ببینید که در کجا قرار است از آن استفاده کنید یعنی اینکه کدام اندازه از این صندوق ها را نیاز دارید شاید نوع صندوق دیواری یا صندوق ایستاده و اینکه برای چه منظوری صندوق را سفارش می دهید.

ارتباط با مدیر عامل یا نظرات در هر صورت تنها کاری که شما لازم است برای خرید صندوق پیشنهادات انجام دهید این است که لوگوی شرکت یا مجموعه خود را برای ما ارسال کنید و همچنین یکی از متن های مورد نیاز را برای راهنمایی مخاطب انتخاب کنید.

حتی می توانید متن اختصاصی خود را به ما بدهید تا بر روی صندوق درج کنیم.

ما معمولا صندوق های دیواری و ایستاده را در تعداد مناسبی آماده داریم و می توانیم در مدت کوتاهی ( فقط 48 ساعت ) به صورت اختصاصی با لوگو و متن شما به تمام نقاط ایران ارسال کنیم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران فروش ما در تماس باشید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارایه نمایند.